X
تبلیغات
آموزش ریاضی - مرتبط به هر سه پایه
اموزش ریاضیات دوره راهنمایی و معماهای جالب ریاضی
با عرض تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس امیدوارم دانش آموزان و همکاران گرامی سال خوبی داشته باشند .

فصل مهر ، فصل رويش جوانه های اميد، فصل خواندن و نوشتن، از راه رسيد، فصل مهر ، فصل آشنايی با خدا، فصل خوشه چينی ستاره ها، فصل همكلاسيهای ديروز و هم نيمكتی های امروز، از راه رسيد.
امروز زنگ آگاهی به صدا در می آيد و پرچم دانش برافراشته می شود، درب گلستان معرفت گشوده می شود و صدای جنب و جوش و شور و هياهوی بچه ها، فضای مدرسه را پر می كند.
ياسمن ها از قصّه های ديروز می گويند و معلمين درس امروز می دهند و كبوتران وجود را به پرواز در می آورند، تا به دانش آموزان درس خوب زيستن را بياموزند.
و سخنی با تو دارم اي معلم، آن گاه كه بر گوهر وجود، آيه ی مهر مي نشانی ... نور در گلدان انديشه ام می نگاری ... جوهر وجود را با آيات الهی به شفافيت شبنم دل مي نمايی ... صف‍حه ی سفيد ذهنم را با كلامت قلم مي زنی ... در گوشم آهنگ مهر مي خوانی ... دستانم را با ساختن بنای زندگی آشنا مي سازی .... با نگاهت شالوده ی وجودم را شكل مي دهی و بر رسايی ها و نارسايی هايش صيقل مي كشی.
اي معلم ! اي كه پا جای پای انبياء گذاشته ای تا درس چگونه زيستن را به ما بياموزی، امروز فرشتگان مامورند، به حمد و ثنای تو كه برترين شغل را پذيرا شدی تا بهترين خدمت را به بشريت بنمايی... آن گاه كه كلامی مي آموزی و آن گاه كه حرفه ای ياد مي دهی و آن گاه كه استعدادهايم را پرورش مي دهی تا آن چنان كه شايسته است زندگی نمايم و آن گاه كه مرا متوجه ی كمال خالقم در آفرينش مي نمايی .                                    
من همه ی آن لحظات را مديون تو هستم كه چون فرشته ی آسمانی در خلقت زمينی، تجلی بخش راه انبيائی و سراينده ی غزل هستی بخش آموختن ، برای زندگی نمودن بهتری .
و تو اي زيبای بوستان خرد، از مهر انديشه ات و سبزی وجود ، پر طراوت تر از هميشه ، وجودم را طراوت مي بخشی تا من نيز با پرورش استعداد و انديشه ام و بالا بردن قابليتها و ظرفيتهای خويش، خردمندانه نقش آفرين زندگی شوم، كه خداوند هستی بخش بدان منظور مرا سرشته و من امروز به شكرانه ی اين همه نعمت ، خداوند بزرگ را سپاس بيكران مي گذارم كه آيات مهرش را در وجودی چون انسان به وديعت گذاشت تا انسانيت را در وادی امتحان، به عرصه ی ظهور رساند.

+ نوشته شده در  یکشنبه سی و یکم شهریور 1392ساعت 11:18  توسط اویس قربانی  | 

برای تایپ علائم ریاضی نظیر جذر ، توان ،مبنا،علامتهای مجموعه و ... در نرم افزار ورد می توانید به صورت زیر عمل کنید .

در قسمت خالی نوار منو (سمت راست گزینه help )راست کلیک کرده و گزینه آخر (Customize)را انتخاب کنید . در قسمت Categories گزینه Insert را انتخاب کنید.و سپس در قسمت Commands گزینه Equation Editor را انتخاب کرده و آنرا به قسمت خالی نوار ابزار بکشید.

حال برای تایپ کافیست ابتدا محل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس بر روی Equation Editor کلیک کنید تا منوی مربوط به آن باز شود و علامت خود را انتخاب کنید.

تذکر:دقت کنید که این کار را در همان زمانی که نرم افزار Office را نصب کردید انجام دهید در غیر این صورت برای نصب آن احتیاج به سی دی نرم افزار می باشد .

+ نوشته شده در  پنجشنبه دهم آذر 1390ساعت 19:23  توسط اویس قربانی  | 

شما با استفاده از این فرم می توانید تمام وقت کلاستون به صورت مفید استفاده کنید.

برای دانلود کلیک کنید

با تشکر از آقای صالحی.

+ نوشته شده در  جمعه سیزدهم آبان 1390ساعت 17:44  توسط اویس قربانی  | 

بازگرد ای خاطرات کودکی / بر سوار اسبهای چوبکی

خاطرات کودکی زیباترند / یادگاران کهن ماناترند

درسهای سال اول ساده بود / آب را بابا به سارا داده بود

درس پند آموز روباه و خروس / روبه مکار و دزد و چاپلوس

روز مهمانی کوکب خانم است / سفره پر از بوی نان گندم است

کاکلی گنجشککی باهوش بود / فیل نادانی برایش موش بود

باوجود سوز و سرمای شدید / ریزعلی پیراهن از تن می درید

تا درون نیمکت جا می شدیم / ما پر از تصمیم کبری می شدیم

پاک کن هایی ز پاکی داشتیم / یک تراش سرخ لاکی داشتیم

کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت / دوشمان از حلقه هایش درد داشت

گرمی دستانمان از آه بود / برگ دفترها به رنگ کاه بود

همکلاسی های درد و رنج و کار / بچه های جامه های وصله دار

بچه های دکه سیگار سرد / کودکان کوچک اما مرد مرد

کاش هرگز زنگ تفریحی نبود / جمع بودن بود و تفریقی نبود

کاش می شد باز کوچک می شدیم / لااقل یک روز کودک می شدیم

یاد آن آموزگار ساده پوش / یاد آن گچ ها که بودش روی دوش

ای معلم نام و هم یادت بخیر / یاد درس آب و بابایت بخیر

ای دبستانی ترین احساس من / بازگرد این مشق ها را خط بزن

 

محمدعلی حریری جهرمی

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم مهر 1390ساعت 14:34  توسط اویس قربانی  | 

دوستان لطفا در مورد عکس زیر فکر کنید . و بگویید که آیا عدد ۵ با عدد ۴ برابر است ؟

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم مرداد 1390ساعت 18:21  توسط اویس قربانی  | 

1-دانش آموزان اکثراً از ریاضی می ترسند مخصوصاً از مسئله و هندسه. دلیل این وحشت زیاد اهمیت دادن به این درس در خانواده ها و پرسش های زیاد از نمره درس ریاضی در حالی که به درس های دیگر این قدر توجه نمی شود و این درس را برای بچه ها غول می سازند.]
2-در مقطع ابتدایی اصولی و زیر ساختی با دانش آموزان کار نمی شود چون معلمان
چند درس متفاوت تدریس می کنند وتخصص
این کار را ندارند.

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم مرداد 1390ساعت 21:3  توسط اویس قربانی  | 

در این پست یک فایل اموزشی برای گرفتن جذر برای شما قرار دادم .

برای دانلود کلیک کنید

+ نوشته شده در  چهارشنبه هشتم تیر 1390ساعت 16:24  توسط اویس قربانی  | 


عدد اسرا آمیز 666 به « عدد شیطان » (The number of the beast) یا « نشان شیطان » (sign of the beast) معروف است. این عدد به کتب ضدمسیح (Antichrist) تعلق دارد و همچنین در کتاب مقدس مکاشف یوحنا (Revelation) در بخش 13 و شعر 18 با عنوان « کامل بودن » (to be exact) این عدد ذکر شده است که متن آن چنین است:
Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is 666

« در اینجا خرد هست. بگذار آنکه فهمی دارد عدد شیطان را بشمارد زیرا آن عدد مردی است و عدد او 666 است. »

البته منبع پیدایش این عدد به این عنوان کاملاً مشخص نمی‌باشد. در مورد این عدد فیلم‌ها و داستان‌های مختلفی ساخته شده اند که اغلب آنها از سری فیلم‌ها و داستان‌های ترسناک هستند، از جمله فیلم Pulp Fiction و یا داستان The Da Vinci Code(رمز داوینچی). در این داستان این حدس وجود دارد که هرم شیشه ای موجود در موزه لور(Louvre) پاریس، به شیطان اختصاص دارد و از 666 قطعه شیشه ساخته شده است. البته تحقیقات در این زمینه بدون هیچ ابهامی مشخص می‌کند که این هرم شیشه‌ای از بیش از 670 قطعه شیشه تشکیل شده است.(اظهار رسمی موزه لور 673 قطعه است و شمارش‌های انجام شده بعدی حاکی است که این تعداد 698 عدد است.)
همچنین عدد 666 را می‌توان به نوعی در اسامی‌ نیز پیدا کردو. مثلاً مجموع کد اسکی (ASCII) کاراکترهای کلمه INDONESIA (اندونزی) برابر با 666 است.

صرف نظر از داستان‌ها و مطالب اسرار آمیزی که در مورد این عدد نوشته و گفته می‌شود، مطالعات ریاضیدانان در مورد این عدد نشان می‌دهد این عدد در حیطه ریاضی هم دارای خواص جالبی است .
+ نوشته شده در  شنبه چهارم تیر 1390ساعت 16:0  توسط اویس قربانی  |